Novinky

Závodní sezóna 2023 RS Crazy Boys Maver

Na začátku roku 2023 jsme si v týmu kladli otázku, jestli se vůbec může některá z následujících sezón, co se dosažených úspěchů týká, alespoň přiblížit k velmi úspěšnému ročníku 2022. Pokud ovšem chceme být úspěšní, nemůžeme si klást malé cíle. Do roku 2023 tedy vstupujeme s touhou obhájit vítězství v obou ligových soutěžích- plavané i feederu.

1. kolo- 1. liga plavaná- Mušov

Do ligového kolotoče vstupujeme netradičně velmi brzy již na začátku dubna na Mušově, kde se koná 1. kolo 1. ligy plavané. Sestava se nemění a tradiční kostru týmu ve složení František Hanáček, Petr Klásek, Roman Pokorný ml. doplňuje už v loňském roce skvělý Miroslav Santus. Připravený je i Denis Secula, který přispěl svým výborným výsledkem k vítězství v posledním ligovém kole 2022. Mušovská nádrž nás přivítá chladným a větrným počasím, velmi čistou vodou a nezájmem ryb. V pátek s mírným sebezapřením, ale přesto zodpovědně odtrénujeme a celé družstvo dohromady uloví 5 ks ryb. Nejvíc jich nachytal Roman, který nemá problém nastřílet krmení pomalu až na druhou stranu do míst, kde většina normálních smrtelníků nevidí anténku splávku ani v dalekohledu :-). Celkem jich ulovil všech 5 a zbytek týmu se může pochlubit označením bezrybka. O krmení, které budeme na závod míchat je tedy celkem jasno, stejně jako o nutnosti chytat daleko předaleko, kam jen lidské oko dohlédne. Nejvíc se z toho těším já, protože tam prostě nedostřelím i když bych si to moc přál… Teď si právě uvědomuji, že budu muset Peťovi připomenout příběh o mojí komplikovaně zlomené a několikrát operované ruce. Myslím, že už to dlouho neslyšel a určitě se mu po tom stýská :-)))))). Nebudu se dlouze rozepisovat o jednotlivých výsledcích, ale stručně napíšu, že kromě sektoru D, kde se zdržovaly ryby všech velikostí, byly další úseky bojem o jakýkoliv záběr a každý cejn měl cenu zlata. Největší krize byla na sektoru B, kde došlo k unikátnímu a těžko opakovatelnému výsledku. Na celém sektoru se ulovila jedna jediná ryba, která znamenala vítězství v sektoru. Jaké štěstí, že ji ulovil a zkušeně zdolal právě náš Miro. Po přezkoumání, že ulovený cca 5 cm dlouhý tvor na první pohled těžko identifikovatelného druhu je skutečně ryba, Miro vítězí s dosaženou hmotností 1g! Zbytek sektoru píše nuly. V neděli se situace příliš nemění, nové ryby na krmení ze soboty nenajíždí a tak se závod odehrává v podobném duchu. Navíc cca po hodině chytání přichází prudký ledový vítr, který chytání značně komplikuje. Na sektoru B je podobná situace, s tím rozdílem, že se Miro pokouší opět ulovit jednu malou zajišťovací mini rybku, což se mu daří, ta ale při zvedání z vody padá. Pro normální rybáře těžko představitelná věc, ale i 5 cm rybka může rozbušit srdíčko závodníka :-). V dalším průběhu se v sektoru B chytá jeden jediný cejn (samozřejmě Pepa Konopásek) a tady sehrává zásadní informaci náš zkušený břehař Michal, který dává Mirovi řekl bych až geniální radu, že na jedničku musí taky chytit cejna, v ideálním případě většího než je cejn Pepův. Nastřílej salvu koulí co nejdál a prostě ho chytni!  Miro je velezkušený závodník, takže poslechne a během chvíle zdolává cejna, který je skutečně o 100g větší. Připisuje další jedničku a stává se tak nejlepším jednotlivcem tohoto kola, Roman je hned za Mirem druhý. V sektoru B nakonec zaznamenali úlovek 3 závodníci, zbytek má opět 0. Kluci zachytali parádně, já jsem jim to nějak zásadně nepokazil a tím pádem jdeme do čela, získáváme i slušný náskok a to je na uklidnění a pohodu vždycky dobré. Já jsem však upřímně rád, že je toto kolo za námi…

MS klubů feeder Irsko

V polovině dubna nás čeká první účast na Mistrovství Světa klubů ve feederu, které se koná v Irsku. Je to odměna za loňské vítězství v 1. lize. Roman se ho bohužel zúčastnit nemůže a družstvo Crazy Boys doplňují výborní závodníci Martin Janečka, Fanda Filák a Jakub Šabata. Protože jsme najednou v družstvu dva Fandové, dávám si jakožto nejstarší závodník na soupisce přezdívku „ Dědy“. Ta se samozřejmě hned chytne a do konce týdne už svoje křestní jméno neslyším :-). Irsko bylo velmi zajímavou zkušeností a jako družstvo zde končíme v silné konkurenci na pěkném 9. místě. Klukům z Czecho Slovakia týmu patří velký dík za celý týden tvrdé práce, výborné výsledky a vytvoření dobré party. Stejně tak velké díky i druhému českému družstvu Přerov, se kterým jsme úzce spolupracovali a šampionát strávili společně.

1. liga- 1. kolo feeder- Pilská nádrž

Na konci dubna se rozjíždí i ligový feeder a to závodem prvního kola na Pilské nádrži ve Žďáře nad Sázavou. Na závěr loňské sezóny jsme tu získali premiérový titul Mistrů Republiky ve feederu a možná i proto si v hlavách nastavíme, že nás tady nemá co překvapit. Na trénink máme první box, tedy forhond a jako bonus závodníci ze sousedního boxu doráží na místa až na úplném konci tréninku. Celé páteční chytání se pak „na samotce“ nese v duchu záběrů do 10 vteřin po nahození, bez ohledu na vzdálenost, nástrahu a použité krmení. Sice jsme si všichni parádně zachytali, ale pro samotný závod je to asi to nejhorší co se může stát. Podle toho i končíme v sobotním závodě a se spíš průměrným výsledkem 7-10-5 jsme průběžně na 6. místě. Co se nepovedlo nám, povedlo se závodníkům Preston feeder týmu, kteří vyhráli všechny své sektory. Stejná věc se nám povedla dva roky zpátky v Přerově, ale udělat 3 x 1 v 1. lize.., klobouk dolů! V neděli se toho pro nás mnoho nezměnilo a s opět nevýrazným výsledkem 4-6-10 končíme definitivně šestí, navíc s velkou ztrátou třiceti bodů za suverénním Preston týmem. V loňském roce jsme se docela namlsali a být daleko mimo bednu je něco, co nyní musíme skousnout a o to víc se připravit na další kola. Hodně závodníků už po prvním kole říká, že liga je téměř rozhodnutá. Náskok vedoucího týmu je opravdu značný. My se snažíme zůstat optimisty a tvrdíme, že ze zadních pozic se útočí líp. Do konce ligy je ještě hodně času a vždy je o co hrát. A o sčítání zajíců po honě už jsem myslím psal, že? :-)

2. kolo- 1. liga plavaná- Odra

Druhé kolo 1. ligy plavané se koná v půlce května na Odře v Ostravě. Zprávy od kamarádů ze severu mluví o minimu spodových ryb a ani oukleje prý nejsou v obvyklém počtu. V tomto období jsou prý ryby pravidelně odjeté do jiných částí řeky.  Pravděpodobně si moc nezachytáme, ale to není nic s čím bychom se už nesetkali. Něco v řece žít musí. Na místo přijíždím už ve čtvrtek a společně s Peťou a Mirem jdeme chytat na spodní úsek tratě do míst budoucích sektorů A a B. Na pátek máme oficiálně nalosovaný horní, asi 1km vzdálený úsek sektorů C a D. Dobře jsme udělali, protože každý úsek je jiný. Spodní velmi táhlý s pomalým proudem, zatímco horní přece jen teče. Jiný je i způsob, kterým lze efektivně nachytat nějaké oukleje. Tady by mohl být jeden tréninkový den zavádějící. Kromě ouklejí se na spodních sektorech dají nachytat i nějaké spodové ryby na odhoz u druhé strany, na horním se nějaké spodové ryby chytly na děličku. Není jich však moc. Naše taktika je samozřejmě podřízena úspěchu družstva, proto jdeme všichni, ale různým způsobem, chytat oukleje. Sobota vychází perfektně, Peťa s přehledem vyhrává sektor A. V chytání ouklejí jasně dominuje. Mirovi na sektoru B utíká další ligová jednička o 5g. Družstvo připisuje fantastický součet 8 bodů a i když neděle mohla být o fous lepší, kolo vyhráváme. Navíc se celkem vzdalujeme týmům za námi a pokud se v dalším průběhu ligy něco zásadně nepokazí, mohlo by to na konci ligy být bez nervů.

MEMiČR plavaná Nové Dvory

Začátkem června se pak koná MeMiČR v plavané na krásné trati v Nových Dvorech. Tentokrát se šampionátu účastní 23 družstev a to už je slušná účast a pořádná konkurence. Do závodu nastupujeme v sestavě s Denisem, Miro chytá tradičně se svým silným slovenským týmem Povážská Bystrica a budou chtít získat další titul v řadě. Nám však závod vyšel skvěle, vyhráli jsme oba soutěžní dny a získáváme titul Mistrů Republiky v plavané. Nutno zmínit, že jsme se na něj od posledního zisku titulu celkem načekali a vždycky se něco pokazilo. Ale tady to bylo zasloužené a s pěkným náskokem. Mistrem Republiky se pak stal Denis Secula a prokázal svoji extratřídu v chytání s děličkou.

2. kolo- 1. liga feeder Přerov- Bečva

Už jsme si celkem zvykli pravidelně přehodit pruty, tašky s bižuterií a upravit sedačky pro jednotlivé disciplíny a v půlce června se vracíme zpět do feederové ligy. Obě ligy se pěkně střídají a závodní sezóna se pomalu blíží k prázdninám. Ligu v plavané máme rozběhnutou skvěle, za to ve feederu je po zpackaném 1. kole hodně co napravovat. 2. kolo se koná na Bečvě v Přerově a tady nám to obvykle z nějakého důvodu sedí v obou disciplínách. Ale aby to nebylo tak jednoduché, zdejší řeka je pokaždé jiná, jiné je i složení a aktivita ryb. Velkou roli hraje aktuální průtok, čistota vody a migrace jednotlivých rybích druhů. Tentokrát to vypadá spíš na slabší  průměr co se týká úlovků ryb. Každopádně bychom chtěli ukrojit co nejvíc z velké ztráty, kterou jsme po prvním kole nabrali a nechat si do druhé poloviny soutěže alespoň teoretickou šanci na obhajobu loňského vítězství. Na trénink bohužel nemůže z pracovních a rodinných důvodů dorazit Roman, kterému večer telefonicky sdělujeme všechny získané postřehy, aby se podle toho mohl připravit na závod. Připravil se asi velmi dobře a v sobotu z pěkného losu vyhrává sektor. Je to dobré, Roman se dostává do pohody a na nepovedené 1.kolo rychle zapomíná. Sobotu uzavíráme s krásným součtem 9 bodů a z náskoku ukrajujeme celých 18 bodů. V neděli chytáme ještě lépe! 7 bodů je nad očekávání . Peťa z A2 přináší bez překvapení „celkem jednoduchou“ jedničku a další Pokyho jednička, tentokrát z výrazně horšího losu, posouvá Crazy Boys k čelu ligy.  Roman se navíc stává nejlepším jednotlivcem kola za 1+1. Situace na čele soutěže se prakticky srovnává a my se posouváme o jeden jediný bod na průběžné druhé místo za stále vedoucí Preston team. Ani to nebolelo a vše je jinak, rozhodne se po prázdninách v druhé polovině  soutěže. Po tomhle kole zaznívá z Crazy Boys jedno velké „uffff..“ a taky „ vítej zpět“ :-)

ME Maďarsko plavaná-Deseda lake

Po skončení tohoto kola přehazujeme komplet věci v autě a všichni bez dalšího zdržování odjíždíme s reprezentací do Maďarska na ME v plavané,  kde společně s námi chytá Pepa Konopásek a Ondra Pokorný.  Byl to hezký, rybnatý šampionát, na kterém celé reprezentační družstvo zachytalo výborně. Na medaili to však nestačilo, a tak jako mnohokrát, končíme těsně pod bednou na celkovém pátém místě. Škoda, každopádně výsledek pěkný a výkon velmi dobrý.

O prázdninách , začátkem července si Peťa střihne s reprezentací ještě MS ve feederu v Srbsku, kde družstvo končí na solidním 8. místě a Peťa v jednotlivcích po výsledku 3+2 obsazuje celkové 11. místo v konkurenci nejlepších světových závodníků. Vynikající výsledek.

MS kluby Polsko plavaná- Kluczbork

Veliký mezinárodní úspěch pak v červenci přichází na Mistrovství Světa klubů v Polsku, kam Crazy Boys odjíždí v sestavě s Denisem Seculou a tým posílil Pepa Konopásek. Úroveň družstva pak zvyšuje kvalitní zajištění na břehu. Samotný závod vyšel velmi pěkně v sobotu, v neděli už hůř.  Pokud však chyběl kousek štěstí na předchozím ME v Maďarsku, tak tady nám naopak štěstěna přála.  Získáváme stříbrné medaile za 2.místo a jsme vicemistři světa! Super úspěch! Je skvělé, že při všech reprezentačních akcích jde domácí klubové soupeření z ligy stranou, a tak dokáže vzniknout opravdu silný tým.

3. kolo- 1. liga feeder- Nové Mlýny

Hned po prázdninách začínáme ligové soutěže 3. kolem feederu, které se koná na Novomlýnské nádrži ve Strachotíně. Tohle kolo by mělo napovědět, který z týmů na špici, Crazy Boys nebo Preston, bude mít k vítězství v 1. lize blíž. Jak jsem již zmínil, nás dělí jeden bod od prvního místa a ten bychom chtěli smazat nejlépe hned v sobotu. Přichází však velké vystřízlivění, závod hrubě kazíme a chytáme se součtem 23 bodů. Preston team naopak zachytal výtečně a  v sobotu se součtem 5 jasně dominuje. Co jsme si v Přerově vybojovali je rázem pryč a my se z toho musíme rychle oklepat, zvednout hlavy,  v neděli zachytat na hranici možností a doufat… Večer dlouze debatujeme a shodujeme se, že jsme se možná snažili chytat až moc daleko. No nic, hoši bojovat, ještě pořád není rozhodnuté. Neděle napoví. A v neděli se pak skutečně děly věci… Tentokrát chytáme za 5 bodů my, kdežto Preston team, který nalosoval naši sobotní kombinaci čísel, zcela nečekaně propadává a píše ještě horší součet než my v sobotu – 25 bodů. Možná náhoda, možná se na těch místech rybám moc nelíbilo, kdo ví. Těžko uvěřitelné zvraty, které ukazují, že v rybařině je stejně jako v řadě jiných sportů možné vše a potvrzují, že bojovat se musí až do konce. Ze sobotní ztráty 18 bodů získáváme v neděli 20 bodů zpět a tím se poprvé v sezóně dostáváme o jeden jediný bod do celkového vedení. Kolo získávají možná překvapivě , ale zaslouženě  Stréci a my končíme druzí. Po těchto výsledkových turbulencích je jasné, že vše je zcela otevřené a rozhodne poslední kolo v Kamenných Žehrovicích už za 14 dnů.

4. kolo- 1. liga feeder- Kamenné Žehrovice

Čtvrté, rozhodující kolo je tady velmi rychle.  Na nás připadla milá povinnost kolo uspořádat a jen díky Romanovi, který se naprosto o vše s předstihem postará, jsme ušetřeni starostí s přípravou trati a můžeme se tak plně soustředit na chytání. K rybníku přijíždím ve čtvrtek, chvíli si zachytám a udělám si obrázek co navázat a jaké krmení namíchat na oficiální páteční trénink. V pátek nám ryby berou docela pěkně a pro závod připadají v úvahu 2 taktiky. Jedna je rychlostní chytání malých 50-150g těžkých rybek s dlouhým fousem z propadu. Druhá možnost je statičtější chytání větších ryb- cejnů 300-400g ze dna. Těžko říct co a na jakých místech bude fungovat. V sobotu losujeme číslo 6 do sektorů A a C. Já jdu do béčka na číslo 13 a dozvídám se, že v těchto místech byl problém v tréninku ulovit cokoliv. Začátek závodu je u mě a v mém nejbližším okolí skutečně velmi vlažný a skoro nic se nechytá. Za první hodinu mám ve vezírku 3 spodové cejny a žádný ze sousedů tento úlovek výrazně nepřevyšuje. Nejsme z plavané zvyklý na vysílačky a telefony, takže si zase tak často v závodě nevoláme, ačkoliv ve feederu to možné je. Tentokrát však beru telefon a zjišťuji jak jsou na tom Peťa s Romanem. Peťa klasicky telefon nezvedá. Důvod se vzápětí dozvídám od Michala, češe prý menší ryby jak sadař ovoce. Roman mi dává informaci, že taky chytá a ryby prý berou z propadu i ze dna. Dělám vše co je v mých silách, ale ryby ve sloupci v těchto místech prostě nejsou a musím vymyslet něco jiného. Zakrmuji do větší vzdálenosti a průběžně udržuji v aktivitě 2 zóny. Čas od času zdolám cejna na některém z míst, ale o nějaké pravidelnosti nemůže být řeč. Ze vzdálenějšího místa ještě zdolávám kapra a nějaké cejny. Bylo to trápení a spíše nahánění jednotlivých ryb. Přes 6 kg ryb a výsledek 7 je ještě velice milosrdný, nicméně z tabulky vidím, že první půlka sektoru byla o něčem jiném a proti sousedům doleva i doprava na céčku je moje nalovená váha vyšší. Poky na A dělá 4 a Peťa na C výbornou 2. Bude to stačit nebo Preston předvede další neuvěřitelný součet jako už párkrát v sezóně? Po zvážení vidíme, že součet 13 po sobotě na první místo stačí a získáváme další 4 body k dobru. Definitivně se rozhodne v neděli, stačí pokazit jeden sektor a pár bodů z náskoku je pryč. V neděli si přejeme jakýkoliv los, který by nás poslal na vysoké A, které v sobotu fungovalo + vysoké C, které se  podle tabulky taky jeví mnohem výhodněji . V béčku, kde opět sedím, by pak los připadl do první půlky a ta v sobotu chytala trošku jiný závod než jeho druhá polovina. Los dopadne samozřejmě přesně naopak a jdu tak na B 10, do úseku kde se v sobotu dělaly výsledky 10-11-12-13. Naštěstí se během chvíle po zahájení závodu ukazuje, že menší ryba, ochotná brát ze sloupce je už v dostatečném množství najetá i v těchto místech, takže chytám a češu ryby co se dá, stejně jako týmoví parťáci. Výsledek 2-3-4 a celkový součet 9 bodů v neděli už pak další větší drama nepřipouští. Vyhráváme 4.kolo a to znamená, že obhajujeme i celkové vítězství z roku 2022. Pěkné umístění dosahujeme i v soutěži jednotlivců, Peťa 3., Roman 4. a Fanda 6. místo. Závěr ligy přinesl zajímavou zápletku a velké drama. Kluci z Preston týmu si za to, co v průběhu roku dokázali obětovat při přípravě na jednotlivá kola ligy asi zasloužili vyhrát, každopádně nakonec se z cenného vítězství raduje Crazy Boys a potvrzuje se to co dávno víme. Je potřeba bojovat až do konce a závod je rozhodnutý skutečně až po posledním vážení. 1. liga se v tomto roce výrazně vyrovnala a mám pocit, že hodně závodníků udělalo za poslední rok velký výkonnostní vzestup.

3. kolo- 1. liga plavaná Uherské Hradiště- Morava

O týden později se vracíme do plavané, 3. kolo se odehrává na Moravě v Uherském Hradišti. V týdnu jsem si sem zajel na zkoušku zachytat a potvrzují se informace z předchozího závodu 2. ligy. Morava je plná ryb, oproti loňsku je to úplně jiná voda. Velké množství středních ryb- skaláků, plotic, dostatek větších a velkých cejnů a občas i kapr nebo parma. Řeka je navíc doslova naplněna ouklejemi všech velikostí. Náskok z předcházejících kol je poměrně nadějný a nic jiného než další double v ligách si nepřipouštíme. Do závodu jdeme s taktikou nachytat větší ryby z odhozu, záložní varianta jsou oukleje. Trať je rozdělena na 2 úseky, A a B se nachází pod tenisovými  kurty, následuje cca 100 metrů mezera kvůli drátům vysokého napětí a nad nimi jsou sektory C a D. K tomuto kolu nemám bližší info jak kdo z kluků chytal, takže můj pohled na závod. Oba dny jsem na sektoru C. První den chytám nějaké slušné ryby z odhozu, ale v dalším průběhu klesl počet úlovků natolik, že se mi pro výsledek družstva jevil jistější lov ouklejí. Druhou polovinu pak tedy dochytávám v ouklejích a díky 2 vezírkům mám i solidní přehled kolik váží spodové ryby a kolik oukleje. Čísla jsou podobná. Výsledek stačí na těsnou jedničku a skvělý součet 10 znamená po sobotě vedení. Na neděli jdu opět do sektoru C a vzhledem k množství úlovku spodových ryb v sobotu a silnému větru po vodě věřím spíš chytání ouklejí. Připravené mám i odhozy kdyby se náhodou chytalo víc ryb než si myslím. Los neřeším, jenom si nepřeji vnitřní forhond, při lovu ouklejí by mi nepomohl. Samozřejmě jak už to bývá, los posílá na C1. Škoda, na sektoru D by byl forhond mnohem lepší. Celý závod odchytám na ouklejích a s podobnou váhou 12,5 kg jako v sobotu vyhrávám sektor i v neděli. Hodně dlouho jsem v lize nedělal 2 jedničky, každopádně je to příjemné… Další jedničku přidává Roman na sektoru B a stejný týmový součet 10 znamená, že vyhráváme i třetí kolo 1. ligy plavané. Velký náskok 51 bodů dává před posledním kolem téměř jistotu vítězství i v tomto ročníku 1.ligy plavaná. Tentokrát, zcela výjimečně i bez ohledu na zajíce a jejich sčítání po honu :-).

4. kolo- 1. liga plavaná Mělník- Labe

Na poslední kolo do Mělníka se moc těšíme. Přijíždí i Denis s manželkou a v pátek proběhne pořádná týmová oslava. Liga je rozhodnutá, ale chceme vyhrát i v posledním kole. Chytání zde nám sedí, což jsme si ověřili na poháru kněžny Ludmily o týden dřív, který Fanda s Peťou vyhráli a výborně zachytal i Roman. Trénink potvrzuje , že odhozová forma graduje a chytáme pěkně, hlavně velký a hodně:-). V sobotu ráno ale přijíždíme k Labi, kde je z důvodu závady na jezu kalamitní stav toku a poslední kolo musí být zrušeno. I takové věci se bohužel stávají. Na našem vítězství se tedy nic nemění a celkové vyhlášení vítězů proběhne odpoledne po definitivním rozhodnutí kolo zrušit. Kromě vítězství v družstvech Miro vyhrává jednotlivce, Peťa je druhý, Fanda čtvrtý a Roman pátý. Celé družstvo v TOP 5 je skvělý výsledek. Večer místo odjezdu věnujeme ještě jedné týmové oslavě s vědomím, že i rok 2023 byl neuvěřitelný a vyhrálo se toho opravdu hodně. V jakýchkoliv oslavách jsme taky poměrně silní a dost nás to baví, takže slavíme poctivě, rádi a často :-).

Návrh bez názvu

Radost z úspěšné sezóny mi trošku kazí informace od Romana, že následující rok oželí feederovou část. Důvody jsou celkem jasné, rodina, práce, čas, peníze…, zkrátka jsou důležitější věci na světě. Je mi to líto, ale naprosto mu rozumím. Není jednoduché dlouhodobě držet doslova vražedné tempo na této úrovni a sám si pokládám otázku, jak dlouho ještě vydržím. Každopádně zatím jedeme dál a na Romanovo místo do feederu nastupuje mladý, šikovný rybář s velkým potenciálem Petr Daniš. V plavané pak budeme soupeře zlobit v plné, tradiční sestavě a sezona 2024 bude určitě zajímavá.