Zhodnocení závodní sezóny 2022 Crazy Boys-feeder

Závodní sezóna 2022 Crazy Boys MAVER-2.díl- feeder

Jak jsem zmínil v 1.díle článku, v roce 2021 jsme při nemožnosti chytat 1.ligu plavané dostali bláznivý nápad pořídit pár feederových prutů, rychle se naučit a osvojit základy závodního chytání s feederem. Vzorem nám jsou nejlepší maďarská družstva, které v posledních letech chytají obě disciplíny, v obou jsou úspěšná a své ovoce to nese i v mezinárodních závodech typu MS a ME. Přihlašujeme se tedy do 2.ligy, kterou chceme vyhrát. To se celkem bez problémů daří a i když to před začátkem sezóny 2022 nebylo úplně jisté, nakonec jsme mohli zahájit naše účinkování i v 1.lize feeder bez obav, že se budou ligové termíny křížit s plavanou. My tak budeme moci, podobně jako někteří další závodníci plnohodnotně odchytat obě soutěže. Ligový feeder se u nás asi jako v jediné zemi v Evropě chytá pouze v tříčlenném složení a my nastupujeme ve stejné sestavě jako v předchozím roce-, tedy Fanda, Peťa, Roman a na břehu jako vždy Michal.

1.kolo feeder České Vrbné- Vltava

První kolo nás vede na trať, kde nikdo z nás před tím nechytal. Jde o krásný úsek řeky , který je prakticky celý  tvořen táhlým, pravidelným  mírným vnějším obloukem, takže závodník vidí jen na několik sousedů vlevo a vpravo. Tím pádem nehrozí žádné vzájemné přehazování se  kvůli úhlům  ve vnitřním oblouku, trať je bez překážek a celkově si myslím, že jde o poměrně spravedlivý úsek se slušnou rybí obsádkou. Jedinou vadou na kráse je dvoukilometrový pochod, ale to se dá s vozíkem po asfaltce v pohodě zvládnout. V pátečním tréninku jsme ryby nachytali, měli jsme ovšem krajní box a sami jsme zvědaví jak moc dobře nebo špatně dopadneme v premiérovém závodě. Hned na úvod mi byl nalosován spodní forhond, který jsem na zvednutí sebevědomí  bezpečně neproměnil a dostal řádně nasekáno :-). Naštěstí to stačilo alespoň na dvojku. Malou útěchou pro mě mohlo být, že forhond nevyhrál ani druhý den, ale rozhodně jsem ho měl proměnit. To Peťa Klásek na antiforhondu sektoru C předvedl super výkon a přinesl nečekanou jedničku a největší váhu na trati. Společně s Pokyho osmičkou jsme po prvním dnu vedli a večer jsme to samozřejmě jak je naším dobrým zvykem oslavili. Neděle už tak slavná nebyla…, já si ještě sebral další dvoječku v prostředním sektoru, ale klukům závod úplně nevyšel podle představ a celkově obsazujeme v našem prvním prvoligovém kole 3.místo. Je nám jasné, že tady budeme muset na našich dovednostech ještě hodně zapracovat, ačkoliv ztráta 3 bodů na první místo je minimální. Každopádně si uvědomujeme, že 1.ligu chytá spoustu výborných a zkušených závodníků, tím pádem je zde oproti 2.lize i podstatně větší konkurence. Následující týden se nese ve znamení nekonečných telefonických diskuzí a hledání důvodu nedělního zaváhání. Myslím, že jsme na to snad po několika hodinách diskuzí přišli. Budeme si na to muset dát příště větší pozor a chybu neopakovat. Tady se jen potvrzuje, že člověk se učí celý život…., přesto 3.místo v družstvech, jedno umístění na bedně v jednotlivcích (Fanda) a jedno sektorové vítězství (Peťa) není na úvod zase tak špatné.

2.kolo feeder Brušperk-Ondřejnice

Zatímco první trať jsme neznali, v Brušperku už jsme několikrát chytali  a tak jsme věděli do čeho zhruba jdeme.Stojatá voda s velkým množstvím plotiček a malých zakrslých cejnů.  Byli jsme přesvědčeni, že rychlostní chytání menších a malých ryb nám bude sedět. Máme k tomu jako plavačkáři přece jen blíž, jediné co může zamíchat karty jsou úlovky kaprů. Sobotu chytáme skvěle, já připisuji další dvojku a Peťa si dopřává další ligovou jedničku. Roman přidává velmi slušnou pětku. Součet 8 nás posílá do vedení v kole i v lize.  Teď  ještě pohlídat neděli a mohli bychom získat pár bodíků náskoku do dalších kol. Neděli zvládáme opět výborně, já si jedu svoji oblíbenou „dvojkovou řadu“, na což jsem se tentokrát docela zapotil a musel ke konci závodu zariskovat a chytit a zdolat i slušného kapra. Peťa a Roman dávají výsledek 3 a 4. Závod nám vyšel skvěle , 8 bodů v sobotu a 9 v neděli znamená jisté vítězství a jako bonus dvě místa na bedně v jednotlivcích. S odstupem času vnímám toto kolo jako rozhodující pro budoucí vývoj na čele ligy.

3.kolo feeder Brandýs nad Labem- Labe

Tento úsek Labe jsme taky neznali a tak bylo potřeba se s vodou pořádně seznámit. Trénink ukázal, že jde o brutálně zarybněný úsek a pro chycení ryby prakticky  stačí trefit vodu, což většina závodníků spolehlivě zvládá, takže všichni jsou spokojeni  a na trati je k vidění přehlídka různě ohnutých prutů :-). Sobotní los mě posílá na oblíbený středový sektor. Není to v těchto místech taková divočina jak jsme si mysleli, ale nějaké ryby  se chytají. Zadarmo to ale není.  Nakonec navážím něco přes 16 kg a poprvé v sezóně nedělám dvojku. Každopádně trojka je dobrá, další trojku dává Peťa a Roman na áčku dělá sedmičku. Na družstvo opět pěkný výsledek a sobotu vyhráváme. V neděli jsme očekávali ještě lepší braní a větší nalovené váhy. Opak však  byl pravdou. Na krajních místech sektoru A a C, řekněme do půlky sektorů bere ryba neskutečně, zatímco na zbytku úseku je to úplně jiné chytání a každou rybu je potřeba doslova  vydřít. Na sektoru B jsem se vrátil ke svým oblíbeným dvojkám , tentokrát na ni stačilo 12kg. Peťa na vysokém C  taky spolehlivě dvojku, jen Poky měl černý den a na vysokém A bohužel až 14. I to stává. Z grafu je pak jasně vidět jak moc v neděli fungovala krajní místa. Po sobotě jsme předpokládali, že ryby budou více rozjeté po celém úseku a bude snazší udělat přijatelný výsledek i z antiforhondů. Omyl. Tady jsem si poprvé uvědomil, že ve feederu se v mnoha případech na tekoucích vodách oproti plavané ještě více prohlubuje rozdíl v losování a výhodě krajních míst. Myslím, že kdyby byl stejný závod ve stejný čas na stejném místě, tak se v plavané dá i ze vzdálenějšího místa od kraje udělat při velmi dobrém výkonu solidní výsledek. Tady tomu tak v neděli nebylo. Není náhoda , že závodníci sedící od A8 po A14 dělají umístění 8-14. Naprosto stejné je to pak v sektoru C kde si závodníci sedící na C1-C7 připisují opět výsledky 8-14. Ale takový už je ten náš rybářský sport a i ze špatných losů je potřeba vytěžit co nejvíc. O tom je soutěž družstev. Každopádně 3.kolo opět vyhráváme a jak se ukazuje, máme celkem solidní náskok na druhé družstvo v celkovém pořadí , výborně chytající kluky z Přerova.  Po závodě už spoustu kolegů gratuluje s tím, že je liga rozhodnutá. Kdo však chytá závody ví, jak lehké je pokazit kolo a nabrat velkou ztrátu. Závod je rozhodnutý až po posledním vážení.  A o sčítání zajíců po honě už jsem psal v 1.díle :-).

4.kolo feeder Kersko-Labe

V době konání posledního feederového kola už víme, že jsme splnili jeden z hlavních cílů pro sezónu a celkově vyhráli 1.ligu v plavané. O to více chceme uspět a dotáhnout výborně rozjetou  feederovou soutěž do vítězného konce. Byl by to v našich krajích první počin tohoto druhu. Kersko-stejný úsek, kde jsme měli v červnu MeMiČR v plavané, takže víme jaké ryby čekat, jen musíme zjistit jak odlišně se chovají při chytání s feederem. Víme, že kraje budou rozhodovat a taky víme, že zejména na horním sektoru jsou první 3-4 místa doslova jiný svět. V sobotu losujeme číslo 8, tím pádem jsme v krajních sektorech zhruba uprostřed. Peťa z Áčka dává  velmi solidní pětku kdy ho poráží několik závodníků sedících samozřejmě blíž k forhondu, já přináším výbornou čtverku a poráží mě pouze první 3 krajní závodníci. Poky na sektoru B dělá  sedmičku a součet 13 je kupodivu dostačující na vedení v sobotním závodě. Teď už o našem vítězství při vší úctě a skromnosti nepochybujeme ani my a sobotní večer věnujeme týmové oslavě, protože v neděli jedeme všichni po závodě domů a to se neslaví moc dobře :-). Neděle by měla dát odpověď i na otázku kdo vyhraje jednotlivce. Já a Peťa to máme rozjeté velmi solidně na první dvě místa a dělí nás od sebe pár bodů. Oba sedíme ve stejných sektorech jako v sobotu, tedy  A a C. Losujeme některé  z krajních čísel, tak je jasné, že jeden z nás bude mít z losu větší radost :-). Losujeme č.2 a je mi jasné, že k mnoha sektorovým dvojkám přidám s velkou pravděpodobností hraničící s jistotou i dvojku v jednotlivcích. Následně Peťa suverénně na A2 vítězí, já na C2 dělám umístění 9. Myslím, že ač  jsem předvedl asi nejlepší výkon v sezóně a sousedům s váhou docela utekl, po C7 to bylo prakticky bez šance. S ohledem na to, že já dělal své dobré výsledky převážně z prostředního sektoru je Peťovo  vítězství spravedlivé a upřímně mu už před i po závodě  gratuluji. V průběhu sezóny dokázal nosit výborné výsledky i ze zdánlivě špatných míst. V neděli nás dokázali kluci z Přerova porazit a vyhráli i poslední kolo. Nám se však podařilo vyhrát ligu a byť si před sezónou nedáváme malé cíle, je pro nás  toto vítězství velký úspěch a první ligový double je zápisem do historie tohoto sportu. Tato feederová sezóna nám jasně ukázala jak blízké a zároveň odlišné jsou obě disciplíny a jak jiné je v jednotlivých disciplínách i chování ryb. Co je však společné, je fakt, že tým je tak silný, jak silný je jeho nejslabší článek a pro úspěch je kromě dovedností , určitého citu a správného vyhodnocení nutná disciplína, spolupráce a soudržnost všech členů. Crazy Boys je silné družstvo, složené ze zkušených závodníků, kteří umí zabojovat a chtějí vítězit. Vždy když je potřeba, dokážeme se semknout a udělat ten potřebný krůček navíc. Kromě úspěchu a dalších zkušeností nám sezóna dala i spoustu nových kamarádů, přátelství a my jsme rádi, že nás feederaři přijali mezi sebe jako rovnocenné partnery v této hře.

MIČR- Žďár nad Sázavou- Pilská nádrž

Po skončení ligové soutěže nás ve feederu čekal v půlce října poslední velký závod- MiČR. Kluci z Maver Moravia týmu odvedli neskutečný kus práce při přípravě trati, kdy narozdíl od předchozích let dostatečně nevyklesala hladina nádrže a navíc se přihlásil velký počet závodníků. Pořadatelé tak museli vyvinout obrovské úsilí a připravit několikakilometrovou trať v nelehkých podmínkách. Na Pilské nádrži se chytá poměrně slušné množství cejnů a kaprů, přesto může jít o dost složitou hádanku k rozluštění. Ryby se tu chovají v každé roční době úplně jinak. Závod se nám povedl a o malý kousek vyhráváme. Ke všem možným titulům a úspěchům z minulosti přidáváme další a jsme nově i Mistři Republiky ve feederu. Parádně zachytal Peťa, který se za 1+1 stal po právu vicemistrem Republiky za vítězem, dnes už naším výborným kamarádem Michalem Portešem. Pro Crazy Boys to byla rozhodně jedna z nejlepších sezón a těžko ji bude něco překonávat.

Ale….?! Přišla sezóna 2023 a jak to dopadlo se dozvíte už brzy v dalším článku.